top of page
Search
  • Writer's pictureAna Pia Matijaš

Kampanje koje su obilježile Dan žena

Dan žena je postao mnogo više od uobičajenog darivanja cvijeća, pa tako zadnjih nekoliko godina imamo gotovo dominantne dvije teme koje prate većinu kampanja za Dan žena. Ženska ravnopravnost i women empowerment su teme kojima se trenutno bave mnogi brendovi ne bi li senzibilizirali javnost o temama koje su donedavno bile tabu, ali i privukli što više potrošačica na svoj mlin.


Pa tako niti pandemijska godina nije ostala imuna dati odgovore na sve aktualnije pitanje položaja žena u društvu. UN Women najavljuje Dan žena 2021. S temom "Žene u vodstvu: Postizanje jednake budućnosti u svijetu COVID-19". Također ova tema je usklađena s temom 65. zasjedanja Povjerenstva za status žena, pod nazivom; „Potpuno i učinkovito sudjelovanje žena i odlučivanje u javnom životu, kao i uklanjanje nasilja, za postizanje rodne ravnopravnosti uz osnaživanje svih žena i djevojaka“. A sve objedinjuje vodeća kampanja Generation Equality, koja poziva na pravo žena na odlučivanje u svim područjima života, jednaku plaću, jednaku podjelu neplaćene njege i kućnog rada, kraj svim oblicima nasilja nad ženama i djevojkama i zdravstvene usluge koje odgovaraju njihovim potrebama.


Više je nego očito da žene širom svijeta svojim različitim iskustvima, znanjem i vještinama doprinose različitim aspektima svakodnevnog života. Podržavajući organizacije prepoznate u zajednici, u nadi da angažiraju kupce na društvenim mrežama, unatrag par godina globalni brendovi traže načine kako obilježiti Međunarodni dan žena na nov i inovativan način. Od provokativne kampanje Calvina Kleina za azijsko tržište do Netflixovih napora u stvaranju prostora za raznolikost, postoje različiti načini na koje brendovi mogu pružiti podršku Međunarodnom danu žena. A ovo su samo neki od njih.


Volkswagen – My Favorite Thing

Uz glazbu, dim i vizualne efekte, Volkswagen nas "vara" da vjerujemo da je ovo još jedna reklama za trkaći automobil. Pomalo stereotipni prikaz “tipično” muškog sporta pokušava se svesti na poruku ženske snage, kada se ispostavlja se da je vozačica mlada dama, 21-godišnja Shivani Pruthvi, studentica medicine i profesionalna vozačica utrka.



PayPalova tema Međunarodnog dana žena 2019. bila je “Ravnoteža za bolje” - s ciljem stvaranja rodno uravnoteženijeg svijeta i podizanja svijesti o pristranosti.


PayPal podržava ovu temu s kampanjom u kojoj su predstavljene poslovne žene koje razgovaraju o načinima na koje rodnu ravnotežu možemo dovesti na radno mjesto. Poduzetnice, uključujući Benefit's Lisu Edwards, opisuju svoja iskustva u poslovnom svijetu i nude savjete i podršku ženama koje žele razviti vlastiti posao.



Calvin Klein – #mycalvins

Ljepota, raznolikost spolova... Pokret za prihvaćanje raznolikosti u svim njezinim oblicima podigao je puno prašine u zapadnom modnom svijetu, ali još nije pronašao plodno tlo u azijskoj kulturi. Međutim, taj se trend možda mijenja. Za Međunarodni dan žena 8. ožujka, američka modna marka Calvin Klein zadala si je u misiju osnažiti Azijke da osporavaju rodne norme.

Ova kampanja ispituje koncept ženskosti u azijskim kulturama, a usredotočena je na to da žene daju hrabre osobne izjave o svom rodnom identitetu i preprekama s kojima se suočavaju u svojim zajednicama.



Netflix – make room

Glumica Uzo Aduba smjestila se u reklamu za Netflix koja preispituje preispituje odnose i šanse žena u Hollywoodu. U spotu Red & Co, Aduba se obraća kameri, postavlja pitanja o raznolikosti i granicama, govori o tome da je svijet pun soba i njihovih ograničenja. Riječ je o oštroj kritici na Hollywood koji se u povijesti pokazao težak za snalaženje i uspjeh.



Reebok – bruises can be good

Isobar, digitalna agencija iz Dentsua koja se bavi digitalnim rješenjima za Reebok India, objavila je kampanju koja potiče na razmišljanje - #BruisesCanBeGood na Međunarodni dan žena. Potaknut socijalnim eksperimentom, daje uvjerljivi prikaz o društvenim stajalištima.


Prema Nacionalnoj anketi o zdravlju obitelji, svaka se treća žena u Indiji suočila s nasiljem u obitelji od 15. godine života. Stoga #BruisesCanBeGood na svjetlo dana otkriva surovu stvarnost i prevladavajući mentalni sklop društva uključivanjem stvarne publike. Naglašavajući važnost, spot želi utvrditi potrebu za obrazovanjem o samoobrani od malih nogu.



Barbie - The Dream Gap

I osobno jedan od mojih favorita, Barbie-ina kampanja u 2018. temelji se na istraživanju koje pokazuje da već od 5. godine mnoge djevojke počinju stvarati i njegovati samoograničavajući uvjerenja da nisu sposobne ili pametne poput dječaka.


Kroz ovaj projekt, Barbie nastoji pružiti alate i resurse koji su djevojkama potrebni za ostvarivanje tih snova i stvoriti kontinuirano vjerovanje u sebe. Tvrtka se udružila s web stranicom GoFundMe kako bi prikupila dodatna sredstva za pomoć u izjednačavanju uvjeta za djevojke. Tijekom kampanje prikupili su 250.000 američkih dolara koji su uloženi u tri dobrotvorne organizacije usmjerene na pomoć djevojkama. A kao dio ove inicijative, Mattel je također izradio limitiranu seriju lutaka nadahnutim ženama širom svijeta iz različitih područja, od para sportaša, olimpijskih prvakinja do novinara.



52 views0 comments
Post: Blog2_Post
bottom of page