top of page
Search
  • Ana Pia Matijaš

Veza marketinga i uređenja interijera koju ne smijete prekinuti

Dizajn trgovine je puno više od odluke o tome kako izložiti robu i gdje ju pozicionirati. Proizvodi trebaju imati funkciju puno veću od one da samo stoje na polici poredani kao vojnici. Zato je marketing ključan prilikom uređenja poslovnica, jer on statičnim elementima daje funkciju, priča priču i vodi kupca kroz poslovnicu. On treba orkestrirati elemente dizajna uključujući boju, teksturu, pa čak i miris kako bi kupcu poslali jasnu poruku ili stvorili osjećaj.

Maloprodajno okruženje je kao kazalište

Maloprodajno okruženje možemo zamisliti kao kazalište, gdje kupci prisustvuju predstavi koja uključuje scenarij, kostime i pozornicu. Uspješne trgovine pružaju dodanu vrijednost tretirajući kupce “izvedbom” kao dijelom iskustva kupnje.


A ako se pitate, zašto ili treba li toliko truda uložiti u uređenje poslovnica – odgovor je uvijek DA! Atmosfera trgovine uvelike utječe na ono što kupujemo. U jednoj su studiji istraživači pitali kupce koliko su zadovoljstva osjećali pet minuta nakon što su ušli u trgovinu. Oni koji su uživali u iskustvu trgovine potrošili su više vremena i novca. U drugom istraživanju istraživači su pratili kretanje kupaca namirnica, iscrtavajući položaj njihovih mobitela dok su se kretali po trgovini. Otkrili su da kada su se ljudi zadržavali samo 1% duže, prodaja je porasla za 1,3%.

Kako bi povećali vrijednost kupovine (i privukli online kupce natrag u fizičke trgovine), neki trgovci stvaraju trgovine s aktivnostima koje potrošačima omogućuju sudjelovanje u proizvodnji proizvoda ili usluga koje tamo kupuju, na ovaj način ih fizički involviraju u procese koji vrlo često ostaju poznati samo proizvođačima i rijetko kada dolaze do krajnjeg kupca.

Dok čitate, imajte na umu ovu činjenicu: od trenutka kada kupac uđe u vašu trgovinu do trenutka kada se odluči napustiti vašu trgovinu bez kupnje, pametne odluke o dizajnu izravno utječu na prodaju.


Kakav treba biti dizajn trgovine?

Izgled trgovine često je vezan uz plasman proizvoda, usmjeravanju protoka kupaca i definiranju cjelokupnog izgleda i dojma maloprodajnog prostora. Pritom mnogi čimbenici utječu na izbor tlocrta, uključujući veličinu i oblik prodajnog prostora, vrste proizvoda koje prodajmo i vrste kupaca koji tamo kupuju. A u sve te segmente možemo i trebamo uključiti marketing.


Pa tako postoje tri široko korištena tlocrta:

Zona dekompresije: Prvih nekoliko koraka pri samom ulasku u poslovnicu je mjesto gdje se kupci orijentiraju. Ovaj prostor ne bi trebao biti zatrpan s puno robe nego dati širinu prostora i jasnu navigaciju.

Power walls su područja na koja se većina kupaca prirodno usredotočuje i kreće prema njima nakon ulaska. Budući da 90% potrošača skreće desno pri ulasku u trgovinu, obično se pozicioniraju na desnoj strani trgovine odmah iza ulaza. Ove zone često se šaljivo nazivaju i prvi red na obali. Power walls je idealno mjesto za nove artikle ili bestsellere, koji privlače kupce.

„Ležeći policajci“ usporavaju kupce dok se kreću kroz trgovinu i služe tome da kupac može provesti određeni dio vremena u trgovini. Edukacijski materijali, pogodnosti, dodatno isticanje elemenata koji privlače pažnju su sve primjeri „usporivača“ koji vam mogu pomoći.


Redovito mijenjajte način izlaganja proizvoda


U digitalnom svijetu sve je brzo i dinamično, pa zato i vaše izlaganje proizvoda treba pratiti sve veći manjak pažnje koju imamo prilikom interakcije s proizvodima. Kako biste kupcima predstavili nove proizvode i kako bi vaš maloprodajni dizajn bio estetski privlačan, redovito ažurirajte način na koji izlažete proizvode.

Izlaganje proizvoda kupcima može pomoći da se odluče na kupnju na način da ih proizvod zainteresira na licu mjesta, što nazivamo impulzivna kupnja. No jednako tako nedovoljno pažnje posvećene izlaganju i komunikaciji proizvoda može dovesti do toga da proizvod „sjedi“ na polici godinama.



Zasloni također pružaju interaktivna iskustva kupnje i pružaju jednostavne prilike za stvaranje sadržaja ili dijeljenja sadržaja s postojećim kupcima. Najčešći zasloni za maloprodaju uključuju izloge, zaslone na blagajni, zaslone na mjestu kupnje i lutke. No ako i nemate u svojem budžetu u planu uvoditi digitalne inovacije u maloprodaju, igrajte se ostalim vizualnim elementima poput stopera, wobblera, shelf displaya i sličnih elemenata koji će zainteresirati kupca.

Na kraju, ispratite vaše kupce

Razmišljanje koje je najbolje mjesto za vaš blagajnički pult može trajati danima. Međutim, općenito je pravilo da se vaša blagajna treba nalaziti na prirodnoj točki zaustavljanja u iskustvu kupnje koju ste namjerno i pomno osmislili.

Ako kupci prirodno skreću desno kada uđu, a vi ih navodite da kruže unutar poslovnice, onda bi prednji lijevi dio vjerojatno predstavljao idealnu lokaciju za vaš blagajnički pult. Međutim, ova odluka također ovisi o veličini i izgledu same trgovine, što znači da ćete morati najbolje procijeniti najprirodniju točku za blagajnu.




Imajte na umu da je važno da sve možete nadzirati sa svog blagajničkog pulta, pogotovo u manjim trgovinama s jednim djelatnikom u smjeni.

Nemojte zaboraviti da upravo blagajna predstavlja zadnji „touch“ koji ostaje kupcu u sjećanju na iskustvo kupovine. Zato vam savjetujem da prilikom osmišljavanja ovih prostora vodite računa o:

  • Veličini pulta. Važno je da dizajnirate pult koji je dovoljno velik da kupci mogu staviti svoje torbe i/ili osobne stvari prilikom plaćanja.

  • Iskoristite prednost zida iza pulta kako biste stvorili zanimljivu priču koja će kupcima ostati u sjećanju.

  • Potaknite impulzivnu kupnju tako što ćete u blizini blagajne pozicionirati artikle koji su kupcima potrebni, a možda ih se nisu sjetili u procesu kupovine. Preporuka je ovdje držati manje artikle koji se lako prenose, te artikle nižeg cjenovnog razreda ili na odličnim pogodnostima kako bi odluka o dodatnoj kupovini bila što lakša.

  • Poseban fokus stavite na uslužnost osoblja, budite transparentni s materijalima vezanim uz vašu politiku zamjene ili povrata novca, a ovo je svakako i odlična prilika za stavljanje malog znaka pažnje u vrećicu.

Koji god savjet uvažili, važno je da zapamtite da od ulaza u trgovinu do posljednjeg pozdrava na blagajni, svaki element može utjecati na odluku vašeg kupca na kupnju. Iz tog razloga, sveobuhvatan pristup je nužan prilikom promišljanja o dizajnu ili redizajnu prodajnog prostora.

1 view0 comments
Post: Blog2_Post
bottom of page