Search
  • Ana Pia Matijaš

Što je mobile first strategija i zašto bi ju trebali prakticirati?

Nema ograničenja u načinu na koji potrošači danas koriste svoje pametne telefone. Od "streamanja" filmova, kupovine jednim klikom i dijeljenja sadržaja s prijateljima i obitelji na društvenim mrežama. Ogromne mogućnosti mobilnih uređaja transformirale su svakodnevni život i revolucionirali su suvremeno društvo, uvelike utječući i način na koji se povezuju poduzeća i potrošači.


Iako neki taj pojam tumače kao korištenje mobilnih aplikacija i korisničkih sučelja (UI) koje bi trebale biti prilagođene mobilnom formatu, marketing koji se razvija u "mobile first" smjeru, u svojoj osnovi znači da trebamo kritički razmišljati o mobilnom iskustvu i o tome kako će kupci komunicirati s porukom sa svojih mnogih uređaja.


Kako marketinški stručnjaci kontinuirano procjenjuju i ažuriraju svoje digitalne komunikacije, mobilno oglašavanje bi trebalo biti najvažnije. Nastavite čitati kako biste saznali više o marketingu koji razmišlja u "mobile first" smjeru, njegovom utjecaju na poslovanje i zašto bi on trebao postati prioritet.



Zašto je "mobile first" pristup važan?


U posljednjih nekoliko godina, stanovništvo je naišlo na značajan pomak u generacijama, u kojem su milenijalci i generacija Z postavili nove standarde komunikacije medija. Oni su sada temelj radne snage i potrošača, što ih čini ekonomski najvrjednijom generacijom u cijelom svijetu. S obzirom na to da se milenijska generacija toliko razlikuje od svojih prethodnika (Gen X i Baby Boomers), brendovi su morali vršiti važne prilagodbe kako bi svoje poruke napravili atraktivnijim za ove potrošače.


Prema Gallupovim anketama, više od polovice milenijalaca "ne može zamisliti život bez svojih telefona"; a postoji čak i djelić stanovništva koji je voljan ići na mjesec dana u zatvor da na godinu dana ne izgube svoje uređaje. Većina milenijalaca digitalno je ožičena od djetinjstva, a generacija Z, naziva se i prvom potpuno digitalnom generacijom, što je i dovelo do velike svakodnevne konzumacije mobilnih uređaja. Aplikacije za dostavu hrane i vožnju, mobilno bankarstvo i platforme društvenih medija samo su neki od mobilnih napretka postignutih u životu novih generacija.


Odnos koji milenijalci imaju sa svojim mobilnim uređajima drastično je promijenio njihove kupovne navike, način na koji prikupljaju informacije i njihovu metodologiju u kupnji. Budući da mobilni uređaji daju trenutno zadovoljstvo njihovim upitima, isto se očekuje i prilikom interakcije s robnim markama na internetu.


Kako navodi tehnološki lider Mark Hurd, današnji potrošači "donose odluke o kupnji na temelju mogućnosti pristupa dostupnosti usluga ili proizvoda na nanosekundnoj osnovi". Od dizajna do izvršenja, neophodno je da brendovi nauče prihvatiti ovakav način razmišljanja.


Kako potrošači koriste mobilne uređaje?


Prije izrade "mobile first" strategije, važno je napomenuti kako potrošači koriste svoje mobilne uređaje. Potrošači danas u prosjeku troše više od 100 minuta aktivnog vremena na mobilnim uređajima dnevno, ali kako dijele vrijeme i kamo usmjeravaju svoju pažnju?


Prije samo deset godina, većina potrošača posjedovala je samo nekoliko uređaja i koristila ih je u posebne i različite svrhe. Mobilni telefoni koristili su se za pozive i slušanje glazbe, a za rad su koristila kućna računala. Danas odrasli potrošači posjeduju u prosjeku pet uređaja, koji sada uključuju pametne telefone, tablete i nosive uređaje - od kojih niti jedan nije postojao prije deset godina. A ono što je zajedničko svim tim uređajima je da se mogu koristiti u pokretu za trenutne informacije, zabavu ili trgovinu. Potrošači zato danas, više vremena nego ikad, provode na mobilnim uređajima, bilo da se radi o poslovnoj ili osobnoj upotrebi.


Ovi uređaji također mijenjaju način na koji potrošači žele da njihove informacije budu predstavljene. Sadržaj koji traže korisnici mobilnih uređaja uvelike se razlikuje od onog za stolno računalo. Potrošači koji često koriste uređaje poput pametnih telefona i tableta traže sadržaj kratkog oblika, lako probavljiv, koji je jednostavan za konzumiranje kad imaju ograničeno vrijeme za surfanje webom. Iz tog su razloga aplikacije za društvene medije poput Instagrama, Twittera i Snapchata postale neke od najčešće korištenih platformi na mobilnim uređajima. Brzo zadovoljavaju potrebe potrošača za internetskom zabavom, čak i ako imaju samo nekoliko kratkih minuta između sastanaka, putovanja na posao ili čekanja u redu da uzmu kavu.



Iz perspektive prodaje, mobitel je postao sastavni dio prodajnog lijevka, posebno u fazi istraživanja. Više od polovice potrošača izjavilo je da je istraživalo proizvode koje su željeli kupiti putem mobilnih uređaja. Zauzvrat, manje od polovice koristi svoj mobilni uređaj za kupnju.


Današnji potrošači, posebno milenijalci, koriste svoje mobilne uređaje tijekom procesa kupovine kako bi istražili informacije o proizvodu i provjerili ili usporedili cijene. Pružanje besprijekornog mobilnog iskustva više nije luksuz za brendove; to je prioritet! Potrošači to očekuju od svakog brenda s kojom odluče poslovati, a ako trenutno nisu u toj mogućnosti, jednostavno će pronaći onoga koji to može. Mobilne web stranice koje se ne učitavaju dovoljno brzo ili imaju previše složenu navigaciju platit će cijenu, žrtvujući prodaju gubitkom fokusa na korisničkom iskustvu.


Koje faktore uzeti u obzir prilikom "mobile first" strategije?


OPTIMIZIRAJTE WEB STRANICU ZA MOBILNE UREĐAJE

Prvi korak u stvaranju najbolje marketinške strategije "mobile first" marketinga jest osiguravanje da se sav sadržaj ili informacija koja se plasira ciljanoj publici može točno vidjeti na mobilnom uređaju. To uključuje stvaranje jedinstvenog dizajna za mobilne uređaje koji se može prilagoditi manjoj veličini zaslona.


Web stranice koja nisu optimizirana na sve preglednike, prisiljavaju potrošače da zumiraju i smanjuju sliku proizvoda ili se muče s pronalaženjem navigacijske trake, što može biti izuzetno frustrirajuće i vjerojatno će dovesti do toga da potrošač izađe s web stranice kako bi pronašao jednostavniju alternativu.


STVORITE JEDINSTVENI SADRŽAJ ZA MOBILNE KORISNIKE

Stvaranje strategije koja je jedinstvena prema mogućnostima mobilnih uređaja zanimljivije je za potrošače, a također stvara kreativan zaokret tradicionalnim marketinškim taktikama.


Primjerice, tijekom lansiranja novih modela vozila Taurus i Escape, Ford je stvorio strategiju mobilnog marketinga koja je povezivala mogućnosti mobilnog gledanja i slanja poruka. Ako su pojedinci pokazali interes prema bilo kojem vozilu ili željeli više informacija, jednostavno su trebali poslati tekstualnu poruku od jedne riječi i pružili su mu se relevantni podaci o vozilu. Te su informacije potom poslane u njihov najbliži prodajni centar, odakle je korisnike kontaktirao prodajni stručnjak. Fordova strategija ne samo da je koristila mobitel u svoju korist, već je i pojednostavila prodajni postupak za potrošače.


INTEGRIRAJTE DRUŠTVENE MREŽE

Budući da većina mobilnih korisnika na internetu najviše vremena provodi na društvenim mrežama, presudno je da brendovi budu prisutni na tim platformama. To ne znači samo stvaranje i održavanje profila za tvrtku, to znači i praćenje trenutnih trendova na društvenim mrežama, koji se neprestano mijenjaju.


Marketinški stručnjaci mogu se okušati u marketingu influencera, video prijenosima uživo ili omogućiti značajke e-trgovine na svojim profilima. Svaki od ovih alata može istaknuti prednosti marke i trebala bi motivirati potrošače da prijeđu na sljedeću fazu prodajnog lijevka.



I da zaključimo. Da bi se natjecali na digitalnom tržištu, brend mora imati marketinšku strategiju koja je usmjerena na mobilne uređaje. Ostajući u toku s najnovijim trendovima i inovacijama, osiguravate sebi nove potencijalne kupce, stvarate veću vrijednost brenda i povećavate stopu konverzije koja će poduprijeti vaše poslovanje.

9 views0 comments